Сайлентблок важеля – це складовий елемент передньої та задньої підвіски. Сайлентблоки ще називають гумометалевими шарнірами чи сайлентами. Деталь виглядає зовні як круглий шарнір із зовнішньою та внутрішньою втулкою, між якими знаходиться простір, заповнений каучуком або поліуретаном, залежно від встановленого типу шарніра. Деталь допоможе зменшити жорсткість з'єднання елементів підвіски.
Широкий асортимент сайлентблоків представлений у каталозі китайських автозапчастин нашого інтернет-магазину. Ми зібрали товари від найкращих виробників та у різній ціновій категорії, щоб ви могли купити все необхідне для свого автомобіля за доступною ціною.
Особливості пристрою шарніра-сайлентблока
Рузинометалевий шарнір (РМШ), встановлений у підвісці автомобіля, не завжди є сайлентблоком. Усі РМШ діляться на нерозбірні та розбірні. Нерозбірні шарніри таки є сайлентблоком. Конструкція нескладна, є гумовий прошарок, який розташований між втулками. Пружний елемент не можна фіксувати сильним обтисканням, це може вплинути на плавність підвіски. З іншого боку, якщо просто склеїти метал і гуму, з'єднання буде дуже м'яким, що може спричинити ризик перекосу та скручування. Тому використовується одразу два способи кріплення втулки. Спочатку гума приклеюється, потім відбувається вулканізація та притиск.
Потужний сайлентблок здатний прослужити до 100 тис. км пробігу, зазнаючи при цьому сильних навантажень від роботи різних вузлів підвіски. Гумова частина деталі здатна заповнити повністю металеві втулки або має прорізи.
Сайлентблоки кріпляться безпосередньо до самого кузова, іноді й підрамника машини. Вони можуть розміщуватися як у передній, так і в задній підвісці. Є моделі сучасних автомобілів, у яких шарніри розташовані у вузлах з'єднання автомобільного стабілізатора, на важелях підвіски або на опорних балках самої коробки передач.
Класифікація сайлентблоків
Прийнято розрізняти три види сайлентблоків, залежно від матеріалів, що використовуються:
- з поліуретановим наповнювачем;
- із застосуванням каучукового наповнювача;
- з гуми;
- «плаваючі» сайлентблоки.
Гумові матеріали можуть під час експлуатації піддаватися впливу зовнішніх факторів, таких як низька температура, хімічні реагенти. Гума в спеку може бути м'якою, а в холодну пору – більш пружною. Це впливає на термін служби сайлентблоків та керованість автомобіля.
Які можуть бути поломки?
Сайлентблоки відрізняються тривалим робочим ресурсом і не вимагають жодного догляду. Активно працює на стискування та скручування пружний елемент деталі. Тривалість експлуатації залежатиме від ряду факторів:
- умови експлуатації;
- агресивний стиль водіння;
- якість доріг;
- перепад температур.
Вихід з ладу сайлентблок може стати основною причиною поломки самого амортизатора. Якщо сайлентблок несправні, значно погіршується керованість такою машиною. Крім того, може з'явитися значна вібрація, спостерігатиметься сильний шум у підвісці під час руху автомобіля, а також знос шин, який відбуватиметься нерівномірно.
Для визначення несправності буває досить простого візуального огляду. Також можна спостерігати за поведінкою автомобіля на нерівних дорогах, здійснюється оцінка керованості автомобіля під час руху. Не зайвим буде провести стендову діагностику.
При огляді очима можна відразу побачити в якому стані знаходиться гумовий наповнювач, воно може просто стати непридатним. Також часто утворюються розриви та тріщини, може загубитися пружність.
Як збільшити термін експлуатації сайлентблока?
Сайлентблок – це не пружний елемент підвіски, він має еластичну вставку, яка при оптимальному стані завантаження машини не повинна бути перевантажена.
Також важливо правильно встановлювати сайлентблоки у правильному положенні. Жорсткість може відрізнятися залежно від радіусу деталі. Також є спеціальні мітки для установки, їх видно візуально, саме на них варто орієнтуватися. Потрібно уникати потрапляння палива та машинного масла на сайлентблоки, вони швидко руйнують не лише гуму, а й каучук.
Ще одна важлива порада – потрібно частіше промивати елементи підвіски. Це особливо важливо для позашляховиків та любителів агресивного стилю їзди. Це допоможе запобігти попаданню пилу та зменшить знос деталі. Також потрібно періодично використовувати мастила, призначені для відновлення та очищення поверхні вузлів.
Як вибрати сайлентблоки?
Найголовніше при виборі сайлентблоку – визначитися із призначенням деталі та її технічними характеристиками. Важливу роль відіграє конструкція системи підвіски та сумісність сайлентблоку. До інших параметрів вибору належать:
- розміри деталі;
- виробник виробу;
- марка та модель автомобіля.