Задні гальмівні колодки
Ефективність гальмівної системи будь-якого транспортного засобу залежить від якості автомобільних колодок, що використовуються. Ця складова частина призначена для зупинки машини або уповільнення руху на будь-якій швидкості. Задні гальмівні колодки функціонують за фрикційним принципом: процес здійснюється за рахунок тертя і механічна енергія трансформується в теплову.
Деталі конструкції та особливості експлуатації
Автозапчастина складається з фрикційної накладки та металевої основи. Елементи скріплені один з одним за допомогою клею, стійкого до термічних навантажень. Кожен виробник намагається випустити ексклюзивні вироби з нетиповим складом фрикційної накладки, куди входять органічні та неорганічні компоненти, керамічні вкраплення, смоли, скло, кераміка та багато іншого.
Залежно від гальмівної системи, що експлуатується (барабанна або дискова), задні колодки конструюються таким чином, щоб оптимально доповнювати робочий механізм. Для дискової системи деталі підбираються плоскі (вони щільно прилягають до поверхні диска гальма). У барабанних установках, які часто встановлюються на задній осі бюджетних транспортних засобів, гальмівні колодки задні підводяться до внутрішньої поверхні барабана, тому елементи вигнуті дугою.
Процес гальмування незмінно супроводжується виділенням тепла. Чим довша та інтенсивніша робота деталей, тим сильніше вони нагріваються. У разі перегріву передні та задні колодки втрачають свої початкові робочі якості.
Коли і навіщо проводити заміну колодок на автомобілі
Пошук якісних деталей на авто – відповідальний та складний процес, особливо при виборі елементів для гальмівної системи. Від стану та функціонального потенціалу колодок залежить безпека водія та його пасажирів, а також комфорт та керованість транспортного засобу. Чим менший фрикційний шар на автозапчастини, тим більше зусиль доведеться докладати до педалі. У міру втрати ресурсу гальмування стає менш ефективним, а їзда небезпечнішою.
У техпаспорті транспортного засобу компанії-виробники вказують орієнтовні строки заміни. Водієві радять купити задні колодки в тому випадку, якщо накладка на деталі, що експлуатується, витерлася до 2 мм. Другий орієнтир: пробіг транспортного засобу. На знос впливають багато факторів:
- базові умови експлуатації;
- клімат;
- манера керувати автомобілем;
- регулярність ТО;
- якість використовуваних запчастин, розхідників, робочих рідин.
Як зрозуміти, що деталь зносилася
Заміна колодок – обов'язкова планова процедура, яку рекомендовано проводити ще до появи ознак дефектів робочих елементів гальмівної системи. Автомеханік під час планового техогляду підкаже, чи варто міняти колодки.
Про те, що деталі необхідно замінити негайно, вказуватимуть такі ознаки:
- Сигнал із датчиків або індикаторів зношування. Якщо колодки оснащені такими елементами, при радикальному стоншенні гальмівної накладки з'являтиметься специфічний писк у момент зниження швидкості ТС. Електронні індикатори повідомляють про спрацювання відповідної сигнальної лампочки.
- Надмірна витрата гальмівної рідини. Супорт працює все інтенсивніше, щоб притиснути колодку до поверхні диска чи барабана.
- «Провал» гальмівної педалі. При зменшенні фрикційного прошарку супорт слабше притискає колоду, тому зусиль знадобиться більше.
- Дефекти на робочій поверхні деталі. Механічні пошкодження несправних запчастин видно неозброєним оком: тріщини, сколи, потертості.
Насторожити водія має також збільшений гальмівний шлях. Погане гальмування пов'язують із зносом елементів, некоректною роботою супорта або недостатнім рівнем гальмівної рідини. Усі ці «сигнали» потрібно враховувати, ретельно діагностувати стан транспортного засобу та підшукувати оптимальні деталі на заміну.
Panda Auto - інтернет-магазин, що пропонує сертифіковані деталі за розумними цінами. Ми працюємо з перевіреними постачальниками, які пропонують якісні запчастини. Налагоджені алгоритми взаємодії з клієнтами дозволяють виставляти привабливі низькі ціни. Замовляйте будь-які товарні позиції з каталогу з доставкою по Україні.