Кульовий наконечник
Рульовий наконечник - відноситься до системи кермового управління, ключове завдання якої - передати рух безпосередньо з кермової тяги на поворотний "кулак". У рейкового кермового управління 4 наконечники (по 2 шт на кожну з двох тяг), для черв'ячного типу – 6 (на 3 тяги по 2 шт).
У каталозі нашого інтернет-магазину представлені різні види кермових наконечників. Тому проблем з тим, щоб вибрати комплектуючі, які підходять за якістю та ціною, не виникне.
З чого складається кермовий наконечник?
Рульовий наконечник з одного боку кріпиться до кермової тяги, а з іншого боку - до поворотного кулака. Термін експлуатації та справність деталі залежить від якості доріг, ступеня захисту від бруду, вологи та пилу. Рульова тяга вкручується в корпус кермового наконечника, який включає такі компоненти:
- «Палець», який має для більшості моделей авто спеціальне різьблення або шпильку для з'єднання.
- Металевий корпус, призначений для шарніра, він відрізняється довговічністю та міцністю.
- Стопорні кільця, що фіксують палець і не дають йому вискакувати і вкладки.
- Гайка пальця для кріплення на «кулаку».
- Пильовик з гуми – захищає механізм від піску, пилу, бруду та вологи.
Рульовий наконечник виконаний у вигляді шарнірного елемента, його конструкція включає рухомі частини. Коли автомобіль рухається, колеса переміщуються в горизонтальній і звичайно вертикальній площині, але не повертаються. Якщо буде жорстка фіксація пальця наконечника, навіть маленька купина може призвести до поломки деталі.
Які бувають види наконечників?
Насамперед, наконечники можуть бути обслуговуються і ні. Це залежить від наявності спеціального отвору на опорній кришці, через неї можна періодично наливати мастило. Моделі, що не обслуговуються, не піддаються ремонту, тому їх потрібно тільки змінювати.
Також бувають розбірні та нерозбірні конструкції. Нерозбірні кермові наконечники - цілісна конструкція, елементи якої не можна розбирати. Розбірні мають спеціальне різьблення під пальцем, через нього можна зняти шарнірний механізм, але безпека у них низька.
Якщо кермовий наконечник новий, він прослужить довгий час. У процесі тривалої роботи починають сточуватися вкладиші, це викликає появу люфта. Через кілька днів «палець» просто бовтатиметься в корпусі або навіть вирватиме «стопор». Поломка наконечника викликає проблеми з тягою, а це дуже небезпечно, можлива аварія. Контроль над машиною втрачається, складно вивернути колеса.
Як дізнатися, що кермовий наконечник не працює?
До основних ознак, за якими можна дізнатися несправність, належать:
- глухі стуки, які чути при поворотах;
- погіршення керованості;
- сильна віддача в кермо незалежно від якості доріг.
У домашніх умовах можна легко перевірити кермовий наконечник. Потрібно поставити «передок» на естакаду чи пагорб і підлізти під авто. Машина ставиться на "ручник" і глушиться. Людина, яка знаходиться в салоні, буде крутити кермо, паралельно потрібно стежити за ходом наконечника. Навіть візуально легко побачити люфт. При перевірці та огляді потрібно вивчити з'єднання з «кулаком», цілісність пильовиків. Не останню роль грає і втулка чи вісь для кріплення тяги.
Перш ніж купити кермовий наконечник, варто звернути увагу на матеріал, який використовувався для виготовлення – він має бути міцним та довговічним, а також конструкцію та розміри деталі. Якщо необхідна консультація, наші менеджери завжди дадуть відповідь на вказані телефони.