В автомобільній електриці важливе місце належить високовольтним проводам запалювання, які часто називають свічковими. Вони здатні витримати струм під найвищою напругою і цим зберегти важливі вузли та механізми машини. Від якості високовольтних проводів залежить справність електрики свічки, а значить справна робота системи запалення.
«Panda Auto» – одна з найбільших в Україні компаній, яка обслуговує власників китайських автомобілів, а також транспортні компанії та СТО. У каталозі сайту представлені дроти запалювання від найкращих виробників та за вигідною ціною, асортимент постійно поповнюється новими товарами.
Принцип роботи системи запалювання
У сучасних машинах найчастіше використовується батарейний тип системи запалення, яка виконує функцію запалювання суміші робочої, яка стиснута у спеціальних циліндрах, розташованих у двигуні. Завдяки розрядам електрики, що виникають між електродами, від свічки проскакує іскра, що проходить досить довгий шлях високовольтними проводами системи запалення. Під час подолання іскрою зазору, розташованого між електродами, суміш починає стискатися до мінімальних розмірів, надаючи дуже великий опір. Щоб подолати цей опір, треба застосувати струм із високим рівнем напруги до 20 тисяч В. Створюваний струм розподіляється по циліндрах системи у певній послідовності.
У коло напруги входять такі елементи, як розподільник, котушки з обмоткою, свічки, а також самі дроти запалювання. Коли увімкнути вимикач і замкнути контакти у переривника, струм з низькою напругою починає рухатися від котушки по обмотці, утворюючи навколо неї так зване магнітне поле.
Під час роботи двигуна контакти у переривника розмикаються, після чого не тільки струм, а й магнітне поле зникають в обмотці, але перед цим магнітне поле перетинає вторинну обмотку, де індукується струм під високою напругою. Він якраз і підводиться до свічок запалювання через високовольтні дроти запалювання.
Навіщо потрібні високовольтні дроти?
Високовольтні дроти системи запалення виконують важливі функції передачі імпульсів від котушок до свічок запалювання. Для якісної передачі вони мають відповідати низці вимог:
- мінімізація втрат під час передачі електроенергії;
- стійкість до впливу високої напруги на рівні не менше 40 кВт;
- мінімальні перешкоди для електронних пристроїв;
- якісна ізоляція, яка запобігатиме витоку струму;
- збереження своїх властивостей незалежно від зміни температурного режиму від -30 до +100С.
Причини, що викликають несправність проводів
Найбанальнішою причиною несправності проводів запалення є їх природне зношування. Це з близьким розміщенням проводки до мотору, їй доводиться відчувати у собі перепад температур, який особливо відчувається взимку. Через певний час з'являються тріщини, які можуть потрапляти омивачі, масла, реагенти, вода. При глибокій тріщині можливе досягнення жили та пробою імпульсу, внаслідок чого струм від запалення не буде доходити до свічок. Крім того, якість ізоляції проводів запалювання сильно знижується.
Найчастіше причиною зношування дроту є механічна дія на нього, особливо це проявляється в місцях з'єднання контактів свічок з провідником і котушками запалювання. При монтажі високовольтного дроту потрібно правильно використовувати обтискні хомути, вони стануть бар'єром для механічної дії.
При визначенні проблеми з проводом його потрібно оперативно замінити. Вибір полегшується завдяки зручному каталогу сайту, якщо виникнуть питання, можна звернутися до наших менеджерів.
Як визначити несправність високовольтних проводів запалювання?
Несправності високовольтних проводів можуть виникнути з наступних причин: волога на контактах, що тягне за собою окислення, механічне пошкодження контактів або самого запалювання, наприклад, через його розрив. Якщо при окисленні контактів їх ще можна зачистити, то при пошкодженні чи розриві дроту рішення лише одне – заміна.
До основних ознак поломки високовольтних проводів запалювання можна віднести:
- запуск авто відбувається слабше або не з першого разу, особливо це помітно у дощову погоду;
- мотор працює нерівномірно (троїт), особливо при холостому запуску;
- проводи сильно змінили колір, помітні пробої та витоку у формі темних плям;
- автомобіль не набирає необхідної швидкості або робить це з великими труднощами, ніж зазвичай;
- сильні перешкоди, що виникають у підсилювачі або приймачі;
- збільшується витрата палива автомобіля та масла;
- проблематичний «холодний» запуск двигуна;
Перевірку проводів запалювання можна виконати візуально – оглянути їх детально, або за допомогою мультиметра, яким можна виміряти напругу. Нормальний показник опору проводу свічки повинен бути на рівні 3,5-10 Ом.
Класифікація та особливості конструкції проводів запалювання
- Провід запалювання з міцними жилами з міді, полівінілхлорид використовується для ізоляції.
- Одножильні дроти запалювання, для яких використовується поліуретан як ізоляція. Вони вимагають застосування спеціальних резисторів, які пригнічують перешкоди. Ізоляція не здатна витримати довготривалу зміну температури, вплив бензинової пари, тому можуть утворитися тріщини і призвести до витоків струму. Незважаючи на мінуси, такі види проводів запалювання досі використовуються у вітчизняних автомобілях.
- Жили, виготовлені з неметалів, до яких належать такі матеріали, як льон, скловолокно, різні полімери, графіт або кевлар, їх комбінації. Ізоляцією виступає силіконова гума, здатна забезпечити мінімальну витрату палива та високу потужність іскри.
Кожен із видів дротів відповідає технічним вимогам, але відрізняються в ціні. Наприклад, вартість проводки з силіконовою ізоляцією втричі дорожча за класичну. При виборі потрібно віддати перевагу оптимальному варіанту у співвідношенні ціни та якості. Від цього залежить правильна робота системи запалення.
Щоб купити високовольтні дроти запалювання сертифікованого виробництва, необхідно підібрати деталь у каталозі нашого інтернет-магазину. Вигідна ціна, досвідчені співробітники, висока якість товарів та швидка доставка – ключові переваги нашої компанії. Клієнт може вибрати зручний спосіб доставки та оплати.