Для сучасного авто в системі підвіски одне з ключових місць належить саме опорам амортизатора, які можуть мати різну конструкцію, розміри та спосіб кріплення. Справність цієї запчастини забезпечує безпеку на поворотах автомобіля та довговічність експлуатації амортизатора.
Багатий вибір опор амортизатора та інших автозапчастин ви знайдете в інтернет-магазині Panda Auto. Щоб купити опори амортизатора, потрібно зателефонувати або оформити заявку на сайті. Консультанти готові надати детальну інформацію щодо кожного з представлених товарів та допомогти оформити замовлення.
Ключова роль опорного елемента
Опори амортизатора можуть бути не в кожній машині. Така деталь просто необхідна тим автомобілям, у яких амортизатор або його стійка здійснює рух разом із поворотним кулаком. Опори дають змогу без будь-яких опорів повертатися.
Деталь розташовується над пружиною, передньою або задньою. Опора проходитиме через шток автомобільного амортизатора. Опорна деталь може бути встановлена у передній або задній ходовій. Опора - підшипник кочення, який забезпечує вільну рухливість з'єднання кузова та автомобільного амортизатора. Опори амортизаторів повинні бути високоміцними, що особливо важливо, якщо водій їздить заміською або пересіченою місцевістю.
Назва опори амортизатора говорить про ключове завдання деталі - опора підтримка амортизатора. Запчастина здатна витримати значні навантаження, причому не лише радіального, а й осьового типу.
Конструкція опорного підшипника
У сучасних марок автомобілів може зустрічатися різна конструкція «опорників». Серед найбільш затребуваних виділяють такі
- з внутрішнім кільцем, що відокремлюється від неї;
- із зовнішнім кільцем, яке може бути з внутрішнім або вбудованим кільцем, щоб встановити таку деталь, не потрібні притискні фланці, оскільки передбачені великі отвори для монтажу виробу;
- із зовнішнім кільцем, відокремленим та прикріпленим до корпусу.
Досить часто можна зустріти одиночно-розділений вигляд. Його параметри та технічні характеристики мало чим відрізняються від попередніх варіантів, але кільце має підвищену жорсткість.
Класифікація опор
Опори можуть мати різну конструкцію, залежно від якої вони поділяються на два види:
- складові, розбірні опори амортизатора;
- без можливості розбору (тарілчасті або чашеподібні).
Найпростіший варіант опори має металеві втулки, виготовлені з алюмінію чи іншого металу. Більш дорогі моделі опор амортизатора мають радіально-упорні підшипники кулькової форми. Шток вільно обертається довкола своєї осі.
Залежно від способу утримання пружини опори амортизаційної стійки можуть бути з частіше або без чаші для пружини.
Які можуть бути проблеми та поломки?
Несправності можуть виникати при попаданні сміття в середину самої конструкції. Це часто зустрічається при постійно їзді ямами, нерівностями. Також багато залежить від якості самої деталі, що впливає на її знос. У опорних підшипників немає жодних додаткових пристроїв для захисту поверхні від попадання всередину різного сміття, бруду, а також пилу. При постійному впливі вологи неминуча корозія, якщо метал не має спеціального захисту.
У результаті при значному забрудненні настає знос деталі і з'являється сильний стукіт або хрускіт, коли водій виконує поворот керма, проїжджає через перешкоди. Наслідком такої проблеми є зниження ходових характеристик машини та її керованості.
Такі поломки опори амортизатора покладаючись лише на свій слух та досвід автомобілісту буде важко визначити. Якщо є сумніви щодо справності підшипника, можна звернутися до майстра.
За перших ознак поломки проводиться діагностика, а потім і ремонт. Зазвичай потрібно просто замінити деталь, тим більше, що стоїть підшипник зовсім недорого. Важливо своєчасно звернутися до фахівців та не ігнорувати появу підозрілих звуків.
Спосіб перевірки опори амортизатора
У домашніх умовах можна без проблем перевірити опори. Для цього є 3 перевірені способи:
- Зняти ковпаки або захисні пильовики, при цьому притискаючи пальцями верхню частину штока, що знаходиться у стійці амортизатора. Далі треба качати за крило сам автомобіль. Це потрібно робити в поперечному та поздовжньому напрямку. Якщо опора амортизатора вийде з ладу, то буде сильний стукіт під час руху автомобіля. У цей час кузов транспортного засобу буде хитатися, але стійки при цьому залишаться на місці або трохи похитуватимуться з мінімальною амплітудою. Це і є ознакою поломки опори амортизатора.
Незважаючи на те, що поломка опор - некритична помилка, її не потрібно ігнорувати. Така машина не зможе сміливо їздити нерівними дорогами. Діагностику рекомендується проводити після 20 000 пробігу. Це дозволить значно заощадити на ремонті.
Інтернет-магазин Panda Auto має великий досвід у продажах опор амортизатора та інших автомобільних запчастин для китайських автомобілів. Зручний інтерфейс та каталог допоможуть оформити покупку у два кліки, а завдяки оперативній доставці до всіх міст України вона приїде протягом кількох днів.