Сайлентблоки переднього важеля часто ще називають гумометалевим шарніром. Конструкція досить проста, 2 втулки з металу та гумова вставка, розташована між ними. Також є пружна вставка, що дозволяє забезпечити з'єднання різних деталей підвіски. Сайлентблоки активно гасять коливання переднього важеля, що передаються від вузла до вузла, тому зазнають сильних навантажень і деталі швидше зношуються. Багато що залежить від використовуваного матеріалу конструкції.
Інтернет-магазин Panda Auto пропонує оперативну доставку по всій Україні. Можна робити покупки оптом та в роздріб через сайт або по телефону. У продажу ви знайдете оригінальні запчастини для підвіски та доступні товари-аналоги, які можна отримати за вигідною ціною завдяки роботі безпосередньо з постачальниками.
Особливості експлуатації сайлентблоку
Сайлентблок, розташований біля переднього важеля, здатний протистояти великим деформаціям. Гумометалічні вироби встановлюються для того, щоб закріпити важелі, стабілізатор машинної поперечної, а також реактивних тяг системи підвіски. За деталями потрібен своєчасний контроль зношування.
Як показали численні дослідження, сайлент здатний прослужити до ста тисяч кілометрів автомобільного пробігу. Звичайно, потрібно враховувати умови доріг, які скорочують такий пробіг до 40-50 000 км. Щоб зрозуміти, коли настане повне зношування сайлентблока, потрібно випробувати автомобіль у різних умовах їзди. Якщо машина важко справляється з поворотами, реакції при необхідності повороту уповільнені - це перші ознаки пошкодження і сильного зносу сайлентблока від переднього важеля. Підтвердити здогади допоможе звернення до автосервісу, а також постійний контроль стану шарнірів.
Способи встановлення сайлентблока
Деталі підвіски можуть встановлюватись різними методами:
Гузинометалеві деталі здатні встановлюватися в різних площинах, вертикальній та горизонтальній та на одному важелі. За наявності одразу двох поперечних важелів потрібно в горизонтальній площині розміщувати сайлентблок.
Стилю катання, вид навантажень на машину впливатиме на вибір запчастини. Якщо передбачено розвальний важіль, що не несе ніякого навантаження, докладатимуться поздовжні зусилля. У такій ситуації немає сенсу встановлювати дорогі деталі. Можна купити недорогий сайлентблок і запресувати його безпосередньо вух без необхідності використання зовнішнього кільця.
Переваги сайлентблоків автомобіля
Сайлентблоки або гумометалеві шарніри успішно витіснили решту видів з'єднань у підвісках легкових машин. Це сталося завдяки простоті обслуговування. Вони легко змінюють при поломці, не вимагають ніякого мастила, малочутливі до пилу і не бояться води. У деталі немає тертя ковзання, тому немає ніяких сторонніх звуків. При цьому немає жодного дотику металу, всі, що виникають у процесі роботи вібрації, у гумовій подушці гаситиметься. Деталі рухаються завдяки згину еластичної частини шарніра.
Сайлентблоки переднього важеля відрізняються високою здатністю, що несе. Жорсткість визначається відносного переміщення по різних осях. У процесі зносу абсолютно не змінюються настановні розміри. Ще один плюс на користь запчастини – доступна ціна.
Важливо дотримуватись правил установки, а також експлуатації, щоб не перевантажувати деталь. Термін служби сайлетблок може бути від 5 до 10 років. Але мінуси у автомобільних сайлентблоків теж є взаємозв'язок жорсткості з несучою здатністю, залежність від робочої температури, обмежені кути для взаємного руху деталей. Також експлуатація запчастини сильно залежатиме від робочого ходу.
Як візуально перевірити знос сайлентблоків?
Спершу потрібно вивчити візуально, як виглядає новий, справний сайлентблок. Можна самостійно провести огляд деталі, для цього потрібно:
- завезти автомобіль на естакаду або яму;
- провести огляд та подивитися візуально на чистоту сайлентблока;
- перевірити відсутність тріщин та розривів.
Ще однією ознакою може бути кривизна розвалу/сходження, за умови, що він раніше працював правильно. Якщо рветься сайлентблок, важелі можуть криво розташовуватися. Люфт деталі – ще один фактор на користь заміни елемента ходової частини.
Заміна запчастини переднього важеля
Якщо несвоєчасно замінювати сайлентблоки, руйнуються самі посадкові місця для кріплення автомобільних шарнірів. У такому разі потрібно буде міняти весь передній важіль підвіски.
Сам процес не викликає жодної складності, головне підготувати необхідні інструменти. При заміні старої деталі найскладніше – запресування, для здійснення якого потрібні оправки, спеціальний інструмент та прес, призначений для запресування та навпаки випресування їх у самому важелі. Досвідчені автомобілісти примудряються вибрати оправу, виготовлену зі шматка труби, запресувати новий сайлентблок можна за допомогою "кувалди". Для використання такого способу потрібен досвід та вправність, щоб не пошкодити гумову вставку. Важливо також затягувати всі кріплення під впливом навантаження, коли машина стоїть на колесах.
Якщо ви налаштовані самостійно виконати заміну сайлентблока переднього важеля, можна переглянути відео, воно допоможе розібратися в деяких нюансах та оцінити всю складність ремонту. Якщо виникнуть проблеми, завжди можна звернутися в автосервіс. Після заміни самих сайлентблоків потрібно буде відновити кути розвалу та сходження коліс.
Сайлентблоки, що відпрацювали, не підлягають жодному ремонту. Є моделі, в яких із зовнішньою втулкою виступає вушко важеля, тоді потрібно міняти відразу весь важіль.
Які сайлентблоки краще вибрати?
Всі сайлентблоки в залежності від матеріалу можуть бути виготовлені з поліуретану або гуми. Якщо вже встановлені гумові втулки або сайлентблоки, їх завжди можна замінити на поліуретанові, які здатні прослужити в 5 разів довше, ніж деталі з гуми. До інших переваг таких запчастин належать:
- зменшення непотрібної деформації підвіски;
- контроль поведінки транспортного засобу на поворотах, при різкому гальмуванні;
- поглинання удару;
- усунення ефекту так званого “вичавлювання”.
Підвіска зможе працювати у звичному для себе режимі, який був передбачений ще розробниками. Крім того, поліуретанові сайлентблоки здатні у кілька разів знизити шум і поглинати під час роботи деталей сильну вібрацію.
Сайлентблоки переднього важеля з поліуретану не потрібно міняти швидко, як це відбувається з гумовими. Але є й мінус у матеріалу – висока вартість виробів.